dijous, 14 de febrer del 2008

Visita del Ximo Cerdà als nens i nenes de 5è

Durant el primer trimestre els nens i nenes de 5è han estat llegint "L'incomparable Bredford Bannings", un llibre d'en Ximo Cerdà.
El divendres 8 de febrer vam poder gaudir de la visita d'aquest escriptor valencià que ens va embaladir amb els seus enigmes. També ens va respondre totes les preguntes que ens encuriosien sobre el seu llibre i sobre la seva manera d'escriure i dibuixar.
Aquí teniu algunes de les preguntes que vàrem fer (i les seves respostes):

- Hi haurà una segona part del llibre? Ja està feta

- Mor en Turpin? Crec que no...

- Com t'has inventat els noms dels personatges? És difícil. Ha de sonar bé, divertit. Volia que sonés a nom aventurer. El nom de Bredford va sortir del nom d'un carrer de Nova York.

- Com et vas inventar els misteris i les proves del llibre? Jo també sóc "profe" i m'agraden els enigmes. Des de petit que m'agraden i els tinc col.leccionats.

- Has fet algun altre llibre? Sí, "La mà de Déu" per adults, "La mirada de l'àngel" per a adolescents.

- Com inventes el Bannings dibuixat? m'agrada dibuixar. El vaig inventar provant. L'Oz el vaig inventar pensant en el meu germà Roger quan era petit

- Quant vas trigar en escriure el llibre? vaig trigar 3 mesos i 2 mesos més per fer els dibuixos

- Com es comença a escriure? Per la primera paraula i tenint una història

- Fent un dibuix et venen al cap més idees pel llibre? sí, a mida que dibuixo afegeixo coses i de vegades faig modificaciones al text

- Tu representes al protagonista? no, però hi ha semblances que de vegades no es pot evitar que apareguin a la història

- Recordes algun escrit que fessis de nen? ara en tinc 32 i tinc escrits que vaig fer amb 10 anys



Ja veieu quines preguntes i respostes més interessants.
Doncs ara podeu veure les fotos que vàrem fer!!!!

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola!
Quina passada de blog! M'ha encantat! I, per descomptat, m'ha agradat moltissim el super-reportatge sobre la nostra trobada de fa dues setmanetes. Ah! I les fotos, que no se m'oblide.
Volia dir-vos que per a mi va estar un plaer fantàstic que compartirem aquella estoneta tan agradable. Sou un grupet formidable. Espere que continueu serpre així. Jo us recordaré amb molt d'afecte.
Seguirem trobant-nos a les pàgines dels futurs Bredfords.
Una abraçada ben forta!!

Ximo Cerdà

Anònim ha dit...

Som l'ORIOL i la DORA despres del segon conte faras un tercer saps com es titulara?

Anònim ha dit...

Hola Ximo som la Laia i l'Anna
Com es que mai et conectes al messenger?
Conecta't i aixi parlarem una estona els tres

un petó molt fort

Laia i Anna

Anònim ha dit...

Hola Ximo has vist el nostre comentari?
Som la Laia i l'Anna una altre vegada
Encara no ens hem conectat al messenger però sagur que tu sí
Ens agradaria que tornessis a vindre al cole per saludar-nos i explicar-nos enigmes molt xulos.

Intenta fer un comentari al blog
per explicar-nos com et va la segona edició de "Bredford Bannings i els diamants de Montaua"
si es titula aixi
Has tingut més idees pel conte?
Ens ho explicaràs al comentari que fagis?
Un petó molt fort
Laia i Anna

Anònim ha dit...

El Ximo va vindre a l'escola. aquell mateix dia ens ho vam passar molt bé amb ell,perquè ens va explicar quina história farà ara. Es diu "els diamants de Montagua",ens va fer un enigma fàcil per resoldre,ens va donar unes fotos per qui encartava alguna endivinalla i al final ens va fer unes firmes.

Anònim ha dit...

Quan vas venir,nosaltres vam anar a veure't perque ens agradava molt llegir llibres.espero que fassis molts llibres divertits per alcim.

Anònim ha dit...

Hola a tots.

He agafat el costum d'anar en trant en aquest bolc de tant en tant per a veure els vostres comentaris, i com que han sorgit algunes preguntes, aprofite per a saludar-vos i contestar a les que puga:

Oriol i Dora: De moment no sé si hi haurà tercera part. És a dir... la tercera part ja està més que pensada: està quasi acabada! Però el que la publique o no depén de com vagi la segona part, "BB i els diamants de Bontawa". Si us agrada... aleshores hi haurà tercera part. No ho dubteu!

Laia i Anna: Em tem que cada vegada tinc menys temps per a mirar el messenger. Sempre és millor contactar amb mi a través del correu electrònic. El mire sovint... i el conteste quan puc. Potser més endavant tornem a veure'ns a la vostra escola: mai no se sap...

Eirc i Aleix: Jo també ho vaig passar molt bé amb vosaltres.

Yared: Espero que d'ara endavant encara t'agrade més llegir. Per la meua part, jo continuaré fent moooolts llibres.

Una abraçada fortíssima a tots.

XIMO CERDÀ

Anònim ha dit...

Va ser molt interesant i ens ho vam passar molt bé, els enigmes d'en Ximo eren molt intrigants i divertits pero llastima que el proxim llibre d'en Ximo Cerdà a la classe no el llegirem .
Voldria repetir la xerrada amb en Ximo Cerdà

Anònim ha dit...

Hola Ximo som el Tato i en Roger a mi en Roger m´ha agradat molt el segon llibre ,es molt xulu!! ¿faras tercera part? que et vagi molt be i que segueixis escribint.

Anònim ha dit...

em va agradar que vingués en Ximo perque es un escriptor i crec que es molt important que vingui.